Wiadomości - biznes

ATEM Polska z systemem Macrologic ERP

Jedna z firm rynku teleinformatycznego, ATEM Sp. z o.o. ., podjęła decyzję o implementacji systemu do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa Macrologic ERP. Projekt obejmie wdrożenie w obszarze HR.

 

ATEM Polska Sp. z o.o.. prowadzi projekty telekomunikacyjne z zakresu utrzymania ruchu telekomunikacyjnego, akwizycja i budowy stacji bazowych, rozwiązań opartych na technologiach radiowych, światłowodów, oraz doradztwa i audytów technicznych.

Spółka zdecydowała się na wdrożenie systemu Macrologic ERP w celu ulepszenia komunikacji pomiędzy działem HR, a pracownikami. W ramach projektu Macrologic wdroży w ATEM portal pracowniczy — wprowadzający elementy samoobsługi pracownika i ułatwiający komunikację pomiędzy pracownikiem, przełożonym i działem HR — a także narzędzie ułatwiające rozliczanie czasu pracy oraz elektroniczny obieg wniosków urlopowych.

 

Dodatkowe informacje:

LB Relations Sp. z o.o – Agencja PR dla Macrologic S.A.

Hubert Rączkowski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
663 526 334

 

Macrologic SA to polska spółka dostarczająca systemy klasy ERP, notowana na GPW na rynku podstawowym w systemie notowań ciągłych. Jako doradcza firma IT od 30 lat wspiera rozwój polskich średnich i dużych przedsiębiorstw, dostarczając im systemy ERP, dostosowane do potrzeb polskiego rynku, oraz zapewniając stałą opiekę konsultantów, posiadających wysokie kompetencje w obszarze zarządzania w biznesie. Klientami Macrologic SA są największe polskie przedsiębiorstwa (m.in. OSM Łowicz, Grupa Fakro, Grupa Atlas, Totalizator Sportowy, Polska Press Grupa, Dr Zdrowie, Instytut Adama Mickiewicza), firmy międzynarodowe (m.in. Sephora Polska, Douglas Polska, Falck Medycyna, Konica Minolta Business Solutions Polska), a także organizacje biznesowe (m.in. Business Centre Club). Systemy Macrologic oparte są autorskiej bazie danych MacroBASE. Prezesem spółki jest Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz.

 


Jak uniknąć drogi przez mękę?

Rezerwacja auta przez internet może być łatwa i niedroga. Konsumenci jednak często są zmuszani do uiszczania dodatkowych opłat, podczas odbioru samochodu z wypożyczalni lub dokonując jego zwrotu. Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na sztuczki samochodowych naciągaczy.

W 2015 roku Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce otrzymało 109 skarg,
w roku 2016 było ich o 10% więcej. W bieżącym roku na wypożyczalnie aut do ECK skarżyło się 73 konsumentów, a wakacyjny sezon nie znajduje się jeszcze na półmetku.

Konsumenci z Polski głównie napotykają na problemy firmami zarejestrowanymi
na terenie Hiszpanii, Włoszech oraz Wielkiej Brytanii.

Aż 90% skarg kierowanych do ECK Polska dotyczą dodatkowych opłat, które nie były wskazane podczas rezerwacji samochodu w internecie. Opłaty obejmują przede wszystkim zakup dodatkowego ubezpieczenia, a także rzekome lub zawyżone koszty naprawy auta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 1.Przede wszystkim umowa…

W umowie powinny być zawarte wszystkie warunki najmu, a także zasady tankowania, parkowania (o ile firma wymaga pozostawienia auta wyłącznie na parkingach strzeżonych), możliwości podróżowania ze zwierzętami, palenia w samochodzie i inne. Jeżeli przy odbiorze samochodu będą dokonywane nowe ustalenia warto dopisać je do umowy. Ponadto w umowie należy zapisać podział płatności np. zapłatę zaliczki i zasady jej ewentualnego zwrotu, a także unikać podpisywania dokumentów in blanco.

Uwaga: Przy rezerwacji samochodu przez internet umowa zostaje zawarta w momencie uzupełnienia formularza wynajmu i przesłania go wypożyczalni.

  1. 2.Dokumentuj

Jednym z najczęstszych problemów, na jakie skarżą się konsumenci są niesłusznie naliczone koszty naprawy bądź ich zawyżanie. Przykładowo, konsumenci wracają z wakacji i okazuje się, że z ich karty kredytowej została pobrana kwota wysokości 3000 euro za naprawę uszkodzonego lusterka. Dochodzi również do sytuacji, w której konsument zostaje obciążony kosztami rysy na samochodzie, która istniała w dniu odbioru auta. Aby uniknąć tego typu sytuacji warto zrobić zdjęcie samochodu przed odebraniem i po jego zwrocie, ponadto wszystkie uszkodzenia należy dopisać do umowy z dodatkowym podpisem obu stron. Ewentualne szkody, do których doszło w trakcie trwania umowy, należy zgłosić wynajmującemu, ECK zaleca jednak zasięgnąć opinii, bądź dokonać naprawy (po uzyskaniu zgody firmy) w niezależnym serwisie. Niektóre wypożyczalnie pobierają od konsumentów dodatkowe opłaty za przekroczenie określonej liczby kilometrów, dlatego też warto zrobić zdjęcie licznika, a dane dopisać do umowy, prosząc o podpis osoby odbierającej auto.

 

  1. 3.Nie wierz na słowo

Podpisując protokół zdawczo-odbiorczy należy zachować kopię dla siebie. Często dochodzi do sytuacji, w której konsument otrzymuje protokół w języku, którego nie rozumie. W tej sytuacji warto do protokołu dołączyć oświadczenie (np. w języku angielskim), które zostanie podpisanie przez obie strony z informacją, że wypożyczalnia przy odbiorze nie stwierdziła żadnych wad oraz w jakim terminie nastąpi zwrot kaucji (przedsiębiorca nie musi się jednak wyrazić na nie zgody).

 

  1. 4.Nie chcesz, nie ubezpieczaj

Przy odbiorze samochodu często okazuje się, że wypożyczalnia wymaga uiszczenia „obowiązkowej” płatności za ubezpieczenie. Jest to jeden z najczęstszych problemów zgłaszanych do ECK Polska. Warto tutaj podkreślić, że ubezpieczenie jest dobrowolne, firma nie powinna nas zmuszać do zakupu opcji dodatkowych.

 

  1. 5.Rezygnacja

Warunki rezygnacji powinny być zawarte w umowie. Część firm nie nakłada na konsumentów z tego tytułu kary. Przy rezerwacji samochodu przez internet nie obowiązuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.

 

Współpraca Komisji Europejskiej z wypożyczalniami

Ze względu na liczne skargi, które trafiały do sieci ECC-Net, w 2014 r. Komisja Europejska nawiązała dialog z pięcioma dużymi firmami zajmującymi się wypożyczaniem samochodów. W efekcie negocjacji firmy: Avis, Enterprise, Europcar, Hertz i Sixt w 2017 r. dostosowały swoje warunki wynajmu do przepisów konsumenckich w szczególności dotyczących obowiązków informacyjnych. Komisja Europejska będzie nadal monitorować praktyki kolejnych firm wynajmujących samochody.

Nie ma bezkarnych

 

Włoski urząd antymonopolowy (AGCM) ukarał wypożyczalnię „Goldcar” za agresywne reklamy dotyczące zakupu usług dodatkowych. AGCM oświadczył: „Goldcar nie informuje konsumentów w sposób jasny i wystarczający o cenach dodatkowych ubezpieczeń.” AGCM nie zaakceptowała również warunków firmy dotyczących tankowania paliwa. Łącznie na włoski i hiszpański oddział „Goldcar” nałożono grzywnę w wysokości dwóch milionów euro.

 

Gdzie szukać pomocy?

W przypadku problemów z wypożyczalnią samochodów zarejestrowaną na terenie innego kraju UE, bezpłatnych porad i pomocy udzieli Europejskie Centrum Konsumenckie.

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

Jeżeli umowa została zawarta w Internecie pomocna może się okazać platforma internetowego rozwiązywania sporów (ODR) – w tym przypadku wymagana jest rejestracja w systemie ECAS.

 

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

Dodatkowe informacje:
Katarzyna Słupek
Specjalista ds. komunikacji
Europejskie Centrum Konsumenckie
Tel.: 22 55 60 248
E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
@ECCPoland
Aplikacja ECC-Net Travel
Newsletter           

Niniejsza informacja prasowa jest częścią działania 670714 — ECC-Net PL FPA, które otrzymało dofinansowanie w ramach dotacji na działania Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) z Programu Ochrony Konsumentów w Unii Europejskiej na lata 2014-2020.

Treść informacji prasowej przedstawia poglądy autora i stanowi jego wyłączną odpowiedzialność; w żaden sposób nie odzwierciedla poglądów Komisji Europejskiej i/lub Agencji Wykonawczej ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności ani innego organu Unii Europejskiej. Komisja Europejska i/lub Agencja Wykonawcza nie przyjmują odpowiedzialności za żadne wykorzystanie zawartych informacji.

 

 

 


Business Intelligence, czyli skuteczne zarządzanie firmą

 zdjęcie bi

Pod koniec czerwca w Warszawie odbyła się szósta już konferencja Business Intelligence Trends, w trakcie której prelegenci przybliżali nam najważniejsze zagadnienia, trendy i kierunki rozwoju związane z tematyką BI. Wydarzenie otworzył Paweł Rojczyk, opowiadający o jednym z najbardziej aktualnych tematów: jak chronić duże ilości danych przed wyciekaniem na zewnątrz. Przytoczył on kilka przykładów instytucji, które udostępniły dane swoich klientów, a nawet… listy płac pracowników. Następne prelekcje przeniosły nas do świata technologii: tę część rozpoczął Piotr Czarnas z firmy Querona, który opowiadał o analityce danych w środowisku Hadoop, a zarazem o stworzonej przez firmę samoobsługowej logicznej hurtowni danych. Następnie Piotr Reszka z Astrafox przytoczył zagadnienia związane z Visual Data Science, zaprezentował również działanie programu Tableau w kontekście mapy nieba. Zarządzanie danymi było również kluczowe w temacie poruszonym przez Piotra Kowala z firmy Qlik – tym razem dowiedzieliśmy się, w jaki sposób dostrzec informacje ukryte w bazach danych oraz jak z tych informacji skorzystać i wyciągnąć wnioski. Ostatnie 40 minut należało do Artura Suchwałko (Quantup), który przeprowadził krótkie warsztaty prognozowania w R – języku, który powszechnie używany jest do analizy danych i modelowania. Wyniki ankiet jednoznacznie pokazały, że prelekcje spełniły oczekiwania uczestników, a przede wszystkim pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy z obszaru Business Intelligence.

Dziękujemy za inspirujące wystąpienia wszystkim Prelegentom oraz Sponsorom wydarzenia, a słuchaczom za dużą frekwencję. Jednocześnie zapraszamy do bezpłatnego udziału w kolejnych konferencjach, które będą miały miejsce już niebawem:

-          Workflow & Document Management Trends – 27.09.2017 - http://workflowtrends.pl/

-          Data Center Trends – 28.09.2017 – http://datacentertrends.pl/

    

IV edycja IT Career Summit - informatyczne targi pracy. Wejdź do gry o karierę marzeń!

IT Career Summit 2017 – Twoja kariera w IT. Widzimy się 20 września na PGE Narodowym!

Już we wrześniu powracamy z kolejną, już czwartą edycją targów IT Career Summit, podczas których największe firmy, będą aktywnie poszukiwać nowych pracowników. Odwiedź Strefę Kariery IT, zaprezentuj swoje kompetencje i przekonaj się, może szukają właśnie Ciebie?

20 września 2017 od godziny 9:00 do 17:00 na Stadionie PGE Narodowym, będziesz miał możliwość poznać wszystkich kluczowych Pracodawców osobiście. Jeżeli jesteś specjalistą w obszarze kompetencji IT, szukasz nowych wyzwań zawodowych na swojej ścieżce kariery, to nie możesz przegapić tego wydarzenia! Poznasz aktualne oferty pracy z rynku IT, nowych ludzi z branży i z pewnością nawiążesz obiecujące kontakty biznesowe.

                Do udziału w targach pracy IT zapraszamy również młodych, zdolnych i ambitnych studentów, jak również absolwentów kierunków informatycznych, którzy są gotowi rozpocząć swoją karierę w branży.

 

Miło nam również zakomunikować, że Gościem Specjalnym wydarzenia będzie Łukasz Jakóbiak, który na scenie głównej Konferencji - Twoja Kariera w IT - poprowadzi wykład motywacyjny

W programie konferencji przewidujemy również wystąpienia ekspertów branżowych.

 

Zgłoś swój bezpłatny udział w targach, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie http://itcareersummit.pl/wawa/#REJESTRACJA

Pamiętaj, jeżeli jesteś: Programistą, Developerem, Testerem, Wdrożeniowcem, Inżynierem, Administratorem, Oficerem bezpieczeństwa, Managerem ds. zarządzania projektami IT, Studentem lub Absolwentem kierunków informatycznych, to koniecznie bądź z nami podczas IT Career Summit – 20 września 2017 na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

 

Współpraca podczas IT Career Summit to także korzyści dla Pracodawców. Do grona wystawców dołączyły między innymi firmy takie jak: Deloitte, Bonair, PEKAO S.A., No Fluff Jobs, InfoPraca.pl.

Dajemy możliwość nawiązania współpracy z doświadczonymi i kompetentnymi specjalistami IT oraz prezentację aktualnych ofert pracy licznej grupie wyselekcjonowanych profesjonalistów.

 

Z nowości, podczas IT Career Summit będzie mógł całkiem za darmo wykonać profesjonalne zdjęcie do CV, w naszej Foto CV Budce!

 

To jednak nie koniec niespodzianek :) W programie imprezy przewidujemy także inne atrakcje, strefę dronów, dostęp do Strefy 3D oraz Strefy Relaksu, gdzie będzie można skorzystać z darmowego masażu. Nie zabraknie również licznych konkursów z nagrodami!

 

Udział w targach jest bezpłatny, zarejestruj się na: http://itcareersummit.pl/wawa/#REJESTRACJA

 

Strona internetowa wydarzenia: http://www.itcareersummit.pl

Facebook: https://www.facebook.com/itcareersummit/

Data: 20.09.2017
Lokalizacja:
Stadion PGE Narodowy w Warszawie


5 kosztownych błędów w AdWords, których więcej nie popełnisz

fot pixabay

O tym, do czego może doprowadzić brak znajomości zasad Google AdWords świadczy przykład 12-letniego Jose Javiera z Hiszpanii, który chcąc czerpać zyski z reklam nie tylko nie zarobił, ale otrzymał od koncernu rachunek opiewający na zawrotne 100 tys. euro. Choć to skrajna sytuacja, warto sprawdzić, kiedy kampania może generować zbędne koszty.

 

Popularność Google AdWords nie bierze się z powietrza. Odpowiada za nią kilka czynników. Pierwszy to możliwość precyzyjnego dotarcia z reklamą do klienta właśnie szukającego określnego produktu, usługi czy korzystnej cenowo oferty. Drugi – opcja planowania zasięgu geograficznego kampanii, powodująca, że AdWords wybierze i firma lokalna, i ta, która ofertę kieruje do klientów w całym kraju lub za jego granicami. Nie bez znaczenia pozostaje także trzeci aspekt, czyli szansa na szybki zwrot poniesionej inwestycji, co jest możliwe nawet wtedy, gdy jedno kliknięcie w reklamę kosztuje nie kilka groszy a kilkadziesiąt złotych.

 

Oczywiście, żadna kampania reklamowa nie odniesie efektów, jeżeli jest prowadzona nieprzemyślanie i z błędami. Które z nich są najpoważniejsze, generując koszty w postaci braku konwersji?

 

  1. Słowa kluczowe

 

- Zwróćmy uwagę, że to samo słowo może mieć różne znaczenie. Na przykład „zamek” jest „błyskawiczny”, choć może też być ulokowany „w drzwiach”. Dlatego dobierając frazy kluczowe trzeba uważać, by przedstawiały promowane usługi czy produkty w odpowiednim kontekście i nie były zbyt ogólnikowe – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert z firmy hostingowej Hekko.pl. Dodatkowo warto korzystać z tzw. długiego ogona, łącząc słowo z nazwą promowanej lub konkurencyjnej marki (jeżeli jest znana) lub nazwą miasta, w którym znajduje się firma (w przypadku działań o zasięgu lokalnym).

 

Należy zwrócić też uwagę, by słowa kluczowe, których często jest setki lub nawet tysiące, były właściwie pogrupowane. W przeciwnym razie reklama będzie wyświetlać się osobom niezainteresowanym danym przekazem, a sama kampania straci na jakości. Aby uniknąć tej sytuacji, warto zapoznać się z Google AdWords Editor, dzięki któremu tworzenie struktury konta oraz wprowadzanie grup reklam i fraz będzie łatwiejsze.

                                                       

  1. Wykluczenia i dopasowanie przybliżone

 

Każdemu właścicielowi strony www zależy na tym, aby kierować na nią odpowiedni ruch od zainteresowanych ofertą osób. Dlatego błędem jest stosowanie słów kluczowych wyłącznie w jednym dopasowaniu domyślnego trybu - tzw. przybliżonego.

 

Dlaczego? Ponieważ takie działanie powoduje, że reklama wyświetla się nawet dla zapytań zawierających słowa bliskoznaczne do podanego przez nas i to w przeróżnych kontekstach. W końcu „strzyżenie psów” to nie to samo, co „strzyżenie żywopłotów”. Stosując wyłącznie ogólne dopasowania i brak wykluczeń narażamy się na zbieranie płatnego ruchu, który ma niewiele wspólnego z naszą ofertą.

 

  1. Rozszerzenia reklam

 

W jaką reklamę klikniesz, na jaką zwrócisz uwagę? Oczywiście na tę optymalnie wysoko umieszczoną, a przy tym atrakcyjną graficznie i tekstowo. Dlatego warto stosować rozszerzenia, dzięki którym można wyróżnić przekaz dla tle innych, zachęcając użytkownika do podjęcia konkretnej konwersji oraz wyboru tej, a nie konkurencyjnej oferty.

 

Pamiętajmy, że reklama z rozszerzeniami może zawierać linki do podstron, objaśnień, połączeń, informacji w witrynie oraz lokalizacji, natomiast warunkiem ich wyświetlania jest odpowiedni wynik jakości reklamy (tzw. Quality Score).

 

  1. Analiza i dane dotyczące konwersji

 

Każda kampania, by odnosiła efekty, musi mieć jasno sprecyzowane cele. Pożądaną akcją może być zakup produktu, zapis na newsletter, wypełnienie formularza kontaktowego, ankiety etc. Błędem jest więc brak danych dotyczących konwersji, pozwalających na analizowanie kampanii i jej optymalizowanie pod kątem osiągania największej liczby oczekiwanych akcji.

 

Kierowanie na stronę główną bardzo rzadko sprzyja konwersji. Dlatego, aby dać sobie szansę na jej wywołanie, najlepiej jest kierować użytkowników na precyzyjnie wybrane podstrony swojego serwisu.

 

  1. Wybór hostingu

 

Żadna kampania reklamowa nie może być pozostawiona „samej sobie”. W przypadku AdWords to systematyczna optymalizacja i testowanie - sprawdzać należy kliknięcia, to czy reklama nie została wyłączona z powodu złego doboru słów, albo czy nie skończył się jej budżet. Konto należy połączyć z Google Analytics, by moc analizować skuteczność płatnego ruchu dzięki dostępowi do jakościowych danych (to np. średni czas spędzony na stronie, liczba odwiedzin, współczynnik odrzuceń).

 

Istotny jest wspomniany wcześniej wynik jakości, tzw. Quality Score. Gdy jest słaby to uniemożliwi wyświetlanie rozszerzeń, choć to jeszcze nie koniec „kar”. Podstawową konsekwencją jest bowiem wyższa cena, którą będzie trzeba płacić za kliknięcia w modelu aukcyjnym Google Adwords (co jest skorelowanie z niższą pozycją reklamy w wynikach).

 

Na wynik jakości wpływają trzy grupy czynników. Jednym z nich jest jakość strony docelowej, w tym szybkość wczytywania oraz stosowanie kompresji po stronie serwera. Warto o tym wiedzieć podczas wybierania hostingu, sprawdzając czy firma hostingowa np. regularnie doradza, jak można optymalizować swoje strony czy ustawienia serwera (przykładowo, na blog.hekko.pl można znaleźć porady i wykresy pokazujące, jak wybór wersji PHP może wpłynąć na szybkość otwierania strony).

 

- Hosting stanowi istotny element budowania oceny strony www przez wyszukiwarkę oraz jej mechanizmy reklamowe, tym samym przyczyniając się do lepszej efektywności działań. Dlatego musi być stabilny i szybki, a najlepiej także wsparty świetną obsługą klienta, która doradzi, jakie ustawienia będą najlepsze dla danej strony www - podsumowuje Jakub Dwernicki, prezes Hekko.pl.


internet business

© eBiznesOnline. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu.