Płatności mPay w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Zakup biletu ŁKA w aplikacji mPaySystem płatności mobilnych mPay uruchomił sprzedaż biletów na przejazdy pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pasażerowie znajdą w aplikacji bilety na wszystkie połączenia obsługiwane przez przewoźnika.

 

Udostępniając mobilne bilety Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mPay rozpoczyna etap nawiązywania współpracy z regionalnymi przewoźnikami kolejowymi. Intensywny rozwój w tym segmencie jest możliwy dzięki zupełnie nowemu systemowi informatycznemu, który spółka wdrożyła na początku 2018 r. Do tej pory użytkownicy mPay mogli korzystać z aplikacji do płacenia za przejazdy Warszawską Koleją Dojazdową oraz kupowania biletów kolejowo-komunalnych, które są akceptowane m.in. w pociągach SKM w Trójmieście.

 

Z przejazdów oferowanych przez ŁKA w 2017 r. skorzystało blisko 4 mln pasażerów. Pociągi przewoźnika łączą stolicę województwa z kilkudziesięcioma miejscowościami, w tym m.in. z Sieradzem, Łowiczem, Koluszkami, Kutnem, Skierniewicami, a w weekendy z Warszawą.

 

Aplikacja mPay została wyposażona w zaawansowaną wyszukiwarkę połączeń obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Pozwala też łatwo zdefiniować szczegółowe parametry przejazdu, takie jak rodzaj zniżki, przewóz roweru czy dodatkowego bagażu. Udogodnieniem dla pasażerów jest też możliwość szybkiego odwrócenia kolejności stacji, bez potrzeby ich ponownego wybierania. Znacznie ułatwia to zakup biletów osobom, które regularnie odbywają przejazdy na tej samej trasie, np. łączącej miejsce zamieszkania i pracy lub szkoły.

 

System mPay działa w modelu przedpłaconej elektronicznej portmonetki, ale to tylko jeden z możliwych sposobów płatności. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych usług dostępnych w aplikacji, bilety kolejowe można kupować także przy użyciu karty płatniczej. Po zatwierdzeniu dane transakcji zostają zapisane w aplikacji i można je wyświetlać także wtedy, gdy telefon nie ma połączenia z Internetem.

 

Aktualizacja aplikacji mPay umożliwiająca zakup biletów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest już dostępna w Google Play i App Store.

 

***

mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu.

 

Od roku 2007 mPay SA jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Firma posiada też zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na świadczenie usług w charakterze krajowej instytucji płatniczej. Inwestorem strategicznym mPay S.A. od 2013 r. jest Grupa "LEW" S.A. Więcej informacji: www.mpay.pl

 

 


VI edycja IT Future Expo - TARGI IT & NOWYCH TECHNOLOGII DLA BIZNESU

NAGŁÓWEK: VI edycja IT Future Expo - TARGI IT & NOWYCH TECHNOLOGII DLA BIZNESU

__________________________________________________________________________

Największa impreza B2B branży informatycznej w Polsce ponownie!
20 września 2018 na stadionie PGE Narodowym!

it Future zdj tło

 

IT Future Expo to VI edycja dorocznego spotkania elity polskiego IT, w całości poświęconego technologiom dla biznesu. To miejsce tworzenia się silnych relacji biznesowych. 16h merytoryki oraz wystąpienia najlepszych speakerów, pozwolą wyjść z głową pełną pomysłów i gotowych rozwiązań.

Jeśli chcesz:

ü  dowiedzieć się co napędza branżę ?

ü  poznać aktualne trendy w rozwoju technologii dla przedsiębiorstw

ü  wymienić doświadczenia i najlepsze praktyki oraz nawiązać istotne partnerstwa

to wydarzenie jest dla Ciebie! Zainspiruj się targami z udziałem liderów rynku, które pozwolą również dokładnie przyjrzeć się obowiązującym trendom i nadchodzącym wyzwaniom dla biznesu, w obliczu dynamicznie pędzącej cyfryzacji. Spotkaniu towarzyszyć będzie również gala rozdania nagród IT Future Awards – wyróżniająca najlepsze rozwiązania i usługi IT w Polsce, wybrane przez internautów oraz czołowych CIO. Jeszcze do 17 lipca 2018, przyjmowane są zgłoszenia do konkursu www.liderzyit.pl

Organizatorzy przygotowali kolejne nowości i atrakcje. Oprócz sztandarowego wydarzenia towarzyszącego - IT Future Congress, w trakcie którego eksperci poruszą najważniejsze aspekty rozwoju branży. Będzie można odwiedzić specjalistyczne strefy tematyczne i bezpłatnie zasięgnąć porad specjalistów w zakresie newralgicznych zagadnień, wpływających na funkcjonowanie firmy.

Podczas tej edycji po raz pierwszy odbędzie się także debata z udziałem Ministerstwa Cyfryzacji oraz Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, której głównym celem jest poszerzenie sieci komunikacji pomiędzy twórcami technologii, a decydentami, w zakresie kształtowania polityki cyfryzacji  na poziomie lokalnym i transnarodowym. Tematem rozważań będzie odpowiedź na pytanie „Co zrobić, aby Polska dołączyła do grona najbardziej cyfrowych państw na świecie?Udział w debacie weźmie m.in. Karol Okoński – Podsekretarz Stanu – Ministerstwo Cyfryzacji, Piotr Czarnecki – Prezes Zarządu Raiffeisen Polbank, Jacek Niewęgłowski – Członek Zarządu – Play, Janusz Moroz – Członek Zarządu – Innogy Polska , a także przedstawiciele Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, którzy przekażą swoje pomysły w sprawie zakwalifikowania Polski do grona najbardziej cyfrowych państw na świecie. 

Zapraszamy również do odwiedzenia stref specjalnych => IT Law Point, 3D & VR, IT Consulting Point oraz punktu porad w zakresie Dotacji UE na IT jeśli;

ü  Nurtują Cię najnowsze regulacje Unii Europejskiej dotyczące ochrony danych osobowych?

ü  Chcesz wiedzieć jak zabezpieczyć firmę przed wyciekaniem istotnych informacji na zewnątrz?

ü  Od dawna masz w planach przeprowadzenie analizy polityki bezpieczeństwa organizacji?

ü  Zastanawiasz się na rozwiązaniem, które efektywnie zoptymalizuje pracę firmy?

ü  A może chcesz dowiedzieć się o najnowszych programach dotacji z Unii Europejskiej w zakresie dofinansowań na wdrażanie rozwiązań informatycznych?

 

Z nowości, warto też wspomnieć o strefie dronów, która po raz kolejny znajdzie się w programie tematycznym targów. W strefie tej będzie można dowiedzieć się o możliwościach wykorzystania tych bezzałogowych statków powietrznych w biznesie. Kluczowi gracze zademonstrują funkcje najnowszych urządzeń oraz przeprowadzą loty pokazowe, co będzie niewątpliwą atrakcją dla Zwiedzających.

Gościem Specjalnym targów będzie Przemysław Pająk, redaktor naczelny Spider’s Web, który poprowadzi inspirujące wystąpienie o tym co wie o nas Facebook i Google i czy to już początek końca prywatności na świecie. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zarejestruj się bezpłatnie na wydarzenie już dziś: http://itfuture.pl/#REJESTRACJA Ilość darmowych miejsc ograniczona!

Podczas równolegle odbywającego się IT FUTURE CONGRESS wysłuchamy wystąpień ekspertów branżowych oraz liderów rynku, z którymi podzielimy wiedzę nt. obecnych wyzwań branży IT. Wśród prelegentów m.in.: Krzysztof Wykręt – CIO w Hochtief Polska, Sebastian Starzyński – Prezes ABR Sesta czy Paweł Wawrzyniak – IT Architect w Nordea. Sponsorem Strategicznym wydarzenia jest firma Canon, a pozostałymi partnerami eventu: CA Technologies, Fast IT Solutions, Hewlett Packard Enterprise, VERTIV oraz APC by Schneider Electronics. Sprawdź kto jeszcze znalazł się w gronie wystawców: http://itfuture.pl/#sponsors i nie zapomnij o konieczności odrębnej rejestracji na kongres: http://itfuture.pl/rejestracja-na-kongres/

 

Stało się już tradycją, że IT Future Expo towarzyszą informatyczne targi pracy. Również i tym razem w specjalnie wydzielonej strefie, odbędzie się wydarzenie - IT CAREER SUMMIT, wraz z równolegle trwającą konferencją - TWOJA KARIERA W IT.

To jednak nie koniec atrakcji :) W programie imprezy przewidujemy także strefę 3D, w której zetkniecie się z wirtualną rzeczywistością oraz technologią druku 3D. Nie zabraknie również strefy relaksu, gdzie będzie można skorzystać z darmowego masażu. Zapraszamy do zgłoszenia bezpłatnego udziału w wydarzeniu http://itfuture.pl/#REJESTRACJA :)

Zobacz, że warto wziąć udział w wydarzeniu i obejrzyj videorelację z ostatniej edycji: https://www.youtube.com/watch?v=4IOdTYVpGfA&t=8s

Wydarzenie jest bezpłatne jednak ma charakter branżowy. Do udziału zapraszamy zatem wszystkich reprezentantów firm oraz instytucji.

 

Zakres tematyczny targów:

  • Systemy korporacyjne
  • Infrastruktura i Data Center
  • Wirtualizacja
  • Bezpieczeństwo IT
  • Cloud Computing
  • Big Data oraz BI
  • IOT
  • BPA
  • AI
  • Technologie mobilne
  • E-commerce
  • Strefy specjalne (drony, strefa 3D, strefa kariery)
  • Usługi IT (outsourcing, szkolenia, consulting)
  • Technologie sprzętowe
  • Teleinformatyka
  • Rozwiązania branżowe (dla logistyki, dla edukacji, dla bankowości, dla medycyny)

 

Strona internetowa wydarzenia: http://itfuture.pl/
Data:
20.09.2018
Lokalizacja:
Stadion PGE Narodowy w Warszawie

Udział w targach jest bezpłatny, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny!

Kontakt z organizatorem:

 Pure Expo

www.pureexpo.pl

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.


 

Omnichannel na całego

 

Strategia omnichannel to nie jest już tylko słowo wytrych, lecz punkt obowiązkowy w strategii handlowej producentów i przedsiębiorstw handlu detalicznego. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: konsumenci oczekują możliwości wyboru najwygodniejszego kanału, a w razie konieczności nawet zmiany kanału podczas procesu zakupu. W ten sposób tworzą koncept omnichannel.

Do tego chcą, aby dana marka zapewniła im całodobowe wsparcie, call center oraz punkty odbioru i nadania. Comarch wspólnie z firmą analityczną IDC opracował raport „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce”, który zawiera wskazówki o strategii omnichannel oraz opisuje jak będzie wyglądał rynek handlu detalicznego w najbliższej przyszłości.

Firmy rozpychają się w sieci

Wraz z rozwojem wysokich technologii rośnie popularność zakupów z wykorzystaniem nowych kanałów. Wcale nie oznacza to, że klienci całkowicie porzucają tradycyjne metody kupowania produktów. Wyniki badań firmy analitycznej IDC pokazują, że e-commerce stanowi mniej niż 10 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej w skali świata. Jednak ten wynik podlega bardzo szybkim zmianom i handel tradycyjny ustępuje miejsca internetowym zakupom. Udział e-commerce w całym rynku handlowym stale rośnie, a jego dynamika jest dwucyfrowa i wciąż przewyższa 20%. Nic dziwnego, skoro sprzedaż w sieci jest napędzana przez bazę klientów, która liczy już ok. 2 miliardy osób, a szacunkowa ogólna wartość rynku w 2016 roku wyniosła 1,7 biliona euro, mając wzrosnąć do 2,1 biliona euro w roku 2018.  

– Jednak sama obecność w sieci i prowadzenie sklepu internetowego już nie wystarcza. Albowiem w hiperszybkim świecie bezustannie podłączonym do internetu kluczową rolę odgrywa smartfon, który jest istotnym, jak nie najważniejszym elementem omnichannel Przedsiębiorcy handlu detalicznego zdają sobie sprawę, że m-commerce to ogromny rynek, dlatego chętnie inwestują w rozwiązania IT, wspierające tą gałąź biznesu. Tworzą aplikacje dedykowane dla klientów z funkcją sprzedażową, a swojemu personelowi, czyli sprzedawcom, zapewniają dostęp do aplikacji POS – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch i dyrektor sektora ERP.

Rozmiary i potencjał mobilnego rynku handlu potwierdzają liczby. W Europie został wyceniony na około 58.3 miliarda euro, a jego wzrost znacznie przewyższa stopę wzrostu standardowego handlu e-commerce. W 2015 roku jedna piąta osób robiących zakupy online w UE użyła właśnie do tego celu smartfona.

Bo klient chce…               

Klienci wielokanałowi to tacy, dla których nie ma ograniczeń ani limitów, mają stały dostęp do internetu i aplikacji mobilnych, a więc mogą dokonywać zakupów w każdym miejscu: w domu, w autobusie czy innym miejscu publicznym - według badań IDC około 40% klientów chce kupować za pomocą kanałów mobilnych. Cechuje ich duża świadomość, podejmują przemyślane decyzje, poszukują najlepszych dla siebie ofert zarówno pod względem ceny, jaki jakości produktu oraz oczekują, że zakupiony towar zostanie dostarczony w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Dodatkowo klienci wielokanałowi chętnie wchodzę w interakcję z producentami, wystawiają komentarze oraz oceniają produkty i usługi. W efekcie takie informacje pozwalają innym kupującym w podejmowaniu decyzji wyborze tego czy innego produktu.

Takie zachowania przekładają się na częstotliwość robienia zakupów oraz wartość transakcji dokonywanych.

Marka, która sprzedaje się w różnych kanałach takich jak aplikacja mobilna czy internetowa platforma handlowa to model wielokanałowy. Pełna integracja tych kanałów prowadzi nas do strategii omnichannel. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez IDC, klienci omnichannel wydają 15-30% więcej niż zwykli klienci wielokanałowi i wykazują większą lojalność w stosunku do ulubionej marki – mówi Wiktor Markiewicz, analityk rynku oprogramowania w IDC Polska.

Mocne strony omnichannel

Detaliści muszą brać pod uwagę, że klienci nie wchodzą już w interakcję z marką w sposób liniowy i ograniczony do tylko jednego kanału. Dlatego powinni tak planować swoje model biznesowe, aby dostosować się do konsumentów, którzy szukają większej wygody i swobody, a także wyjątkowego doświadczenia płynącego z zakupów. Takie podejście do biznesu przynosi przedsiębiorcom wiele korzyści. Mogą wykorzystać zaawansowane rozwiązania z zakresu Customer Intelligence w celu zdobycia pełnego obrazu swoich klientów i ich transakcji dokonywanych we wszystkich kanałach – dane takie mogą być zintegrowane w ramach jednej bazy danych. Po utworzeniu tego typu profili, sprzedawcy mogą grupować klientów, przewidywać ich zachowania, polecać im produkty oraz przesyłać wybranym grupom spersonalizowane wiadomości i oferty, co w znacznym stopniu wpływa na lojalność konsumentów. Wszechkanałowi sprzedawcy mogą również korzystać ze zintegrowanego podglądu poziomu zapasów, usprawniając w ten sposób swoje operacje.

Nowoczesne technologie a omnichannel

Integralną częścią strategii omnichannel są nowoczesne technologie, które sprawiają, że cały proces sprzedaży funkcjonuje jak dobrze naoliwiona maszyna. Poprzez cyfryzację detalista może elastyczniej rozbudowywać swoje operacje, jednocześnie zapewniając swojej organizacji możliwość szybszego i lepszego rozwoju oferowanych produktów i usług. Oprócz tradycyjnych systemów informatycznych mogą wdrażać takie technologie jak: wirtualna rzeczywistość, internet rzeczy czy sztuczna inteligencja. Wiele marek decyduje się na „zatrudnienie” asystenta wirtualnych zakupów, który pomaga w ojczystym języku klientów pomaga poruszać się im po internetowym sklepie, odpowiada na pytania i doradza przy wyborze towarów. Wedlu raportu IDC w 2018 roku tacy asystencji staną się obowiązkowymi aplikacjami i jeszcze przed rokiem 2019 będą wykonywać zadania powierzone im przez klientów w ramach konwersacji dostosowanych do kontekstu i z uwzględnieniem wszystkich kanałów.

Szereg przykładów wdrożenia strategii omnichannel zostanie zaprezentowanych podczas bezpłatnej konferencji „Comarch Retail 2018”. Wśród prelegentów jest Artur Pękacki, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju francuskiej sieci Obag Store, który przedstawi case study z wdrożenia aplikacji Comarch Retail POS. Dodatkowo zaprezentowane zostanie projekt zrealizowany przez Comarch dla holenderskiej galerii handlowej Hudson’s Bay. W ramach współpracy Comarch opracował i wdrożył system IT do zarządzania lojalnością klientów. Dodatkowo uruchomiona została aplikacja mobilna a cała platforma do obsługi programu lojalnościowego została oparta o technologię bluetooth i beacony. Konferencja odbędzie się 5 czerwca w Multikinie w galerii handlowej Złote Tarasy w Warszawie. Agenda oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie: https://retail2018.comarch.pl/ .

Pełny raport Comarch i IDC „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce” jest dostępny na stronie: https://digitalizacja-w-retail.comarch.pl/ .

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 22 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej mocno rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Wśród klientów, którzy postawili na Comarch ERP są m.in.: Gerda, Muszynianka, Ustronianka, OSHEE Polska, LAKMA, Krakchemia SA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/

 

Biletu nie zwrócisz, czyli sezon festiwalowy CZAS START!

Warszawa, 23.05.2018 r.

 

 

Biletu nie zwrócisz, czyli sezon festiwalowy CZAS START!

 

Przed nami miesiące festiwalowego i sportowego szaleństwa. Warto zrobić wszystko, aby należały do udanych. Europejskie Centrum Konsumenckie wskazuje, na co należy zwrócić uwagę przy zakupem biletu na wydarzenie artystyczne lub sportowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kupujesz bilet na koncert, festiwal lub imprezę sportową? Upewnij się, czy coś robisz niewłaściwie.

 

  • Poszukaj w regulaminie informacji odnośnie podmiotu, z którym zawierasz umowę. Jeżeli kupujesz za pomocą platformy pośredniczącej, może okazać się, że zawarłeś umowę z osobą fizyczną, co oznacza, że tracisz uprawnienia konsumenckie.
  • Sprawdź w regulaminie termin dostarczenia biletu.
  • Nawet jeżeli zakupiłeś bilet przez internet, nie masz prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Decyzja o zakupie powinna być przemyślana.
  • Bilet na imprezę artystyczną, rozrywkową lub sportową można odsprzedać tylko po cenie pierwotnej. Pobieranie prowizji przez platformę pośredniczącą w sprzedaży biletów w Polsce uznawane jest z wykroczenie.
  • Firma prowadząca sprzedaż biletów na koncert może w swoim regulaminie wyłączyć prawo konsumenta do odsprzedaży biletu osoby trzeciej.
  • W przypadku składania reklamacji ustal, kto odpowiada za powstałe trudności, pośrednik, czy może organizator imprezy.
  • Reklamację składaj na trwałym nośniku (najlepiej w formie pisemnej) i zachowaj dowód korespondencji.


Porad w sprawach transgranicznych udziela Europejskie Centrum Konsumenckie. Jeżeli treść regulaminu budzi Twoje wątpliwości, skonsultuj ją z naszymi prawnikami.

 

 

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

Dodatkowe informacje:
Katarzyna Słupek
Specjalista ds. komunikacji
Europejskie Centrum Konsumenckie
Tel.: 22 55 60 248
E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
@ECCPoland
Aplikacja ECC-Net Travel
Newsletter           

Niniejsza informacja prasowa jest częścią działania Nr 785592 - ECC PL FPA 2018-2021, które otrzymało dofinansowanie w ramach dotacji na działania Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) z Programu Ochrony Konsumentów w Unii Europejskiej na lata 2014-2020.

Treść informacji prasowej przedstawia poglądy autora i stanowi jego wyłączną odpowiedzialność; w żaden sposób nie odzwierciedla poglądów Komisji Europejskiej i/lub Agencji Wykonawczej ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności ani innego organu Unii Europejskiej. Komisja Europejska i/lub Agencja Wykonawcza nie przyjmują odpowiedzialności za żadne wykorzystanie zawartych informacji.

Kontomatik - nowa nazwa usługi i nowy dyrektor generalny

Kontomatik - logo

Kontomierz.pl, dostawca jednego z wiodących API bankowych w Europie, zmienił nazwę na Kontomatik. Zmieniło się też kierownictwo spółki, która obsługuje obecnie ponad 130 banków w 12 krajach. Stanowisko prezesa i dyrektora generalnego objął Piotr Warsicki.

 

Kontomatik pozwala bankom, pożyczkodawcom i firmom z sektora fintech analizować realną historię operacji bankowych. Dane służą do udoskonalania obsługi klientów, np. w zakresie dostosowywania oferty do ich oczekiwań czy wykonywania dokładniejszej punktacji kredytowej. Rozwiązania stosowane przez spółkę umożliwiają bezpieczną weryfikację i analizę płatności w celu stworzenia szerszego profilu zachowań finansowych. Firma założona w roku 2009 przez Marcina Truszela jako Kontomierz.pl, została przejęta przez Kreditech Holding SSL GmbH w roku 2015. Wprowadzenie nowej nazwy firmy Kontomatik podyktowane jest dynamicznym rozwojem spółki na rynkach zagranicznych. Kontomierz.pl istnieje nadal jako usługa - popularna platforma PFM do zarządzania finansami osobistymi.

 

– Rozwój Kontomatik począwszy od jego założenia jest absolutnie imponujący – mówi Piotr Warsicki, nowy prezes spółki. – Obecnie firma działa w dwunastu różnych krajach na świecie i oferuje zagregowane informacje finansowe z ponad 130 banków. Jeszcze szybszy rozwój zapewni jej pełne dostosowanie do dyrektywy PSD2, która reguluje rynek usług płatniczych w Europie.

 

Kontomatik przygotowuje się do zmian wynikających z dyrektywy PSD2. Spółka pracuje nad pozyskaniem licencji Account Information Service Provider (ASIP), która umożliwi jej świadczenie usług zgodnie z dyrektywą na terenie całego obszaru Unii Europejskiej.

 

Marcin Truszel, założyciel firmy, pozostaje w firmie jako członek zarządu. Komentując to wydarzenie stwierdził, że spółka działa już prawie dekadę i przeszła długą drogę do odniesienia sukcesu. Zaczynała jako klasyczny startup, który musiał błyskawicznie dostosować się do zmian warunków panujących na rynku. Doświadczenie w zarządzaniu zmianą firma chce połączyć z wiedzą, którą dysponuje Piotr Warsicki. Pozwoli to lepiej dostosować się do dyrektywy PSD2, regulacji rynkowej, której efekty będą odczuwane dla branży usług płatniczych przez wiele kolejnych lat.

 

Piotr Warsicki jest od wielu lat związany z rynkiem płatności i usług finansowych. Swoją karierę zawodową zbudował pracując m.in. w takich firmach jak Visa, Capgemini, mPay i SkyCash. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Dysponuje międzynarodowym doświadczeniem i osiągnięciami w sektorze usług płatniczych w Wielkiej Brytanii i Polsce.

 

 

***

 

 

Kontomatik

 

Wiodący w Europie dostawca technologii zautomatyzowanej analizy finansowej na podstawie informacji pochodzących z kont bankowych użytkowników. API Kontomatik umożliwia automatyczny, programowalny, działający w trybie "tylko do odczytu", dostęp do danych o płatnościach, przyznawany wyłącznie za zgodą użytkownika. Rozwiązanie pozwala na natychmiastową cyfrową weryfikację tożsamości klienta i pobranie danych o realnych operacjach finansowych. Dostarczana przez spółkę technologia obsługuje ponad 130 banków w 12 krajach. Firma została założona przez Marcina Truszela w 2009 r. Kontomatik jest znany również z tego, że prowadzi Kontomierz.pl, popularną platformę PFM do zarządzania finansami osobistymi.

 

www.kontomatik.pl


internet business

© eBiznesOnline. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu.