Omnichannel na całego

 

Strategia omnichannel to nie jest już tylko słowo wytrych, lecz punkt obowiązkowy w strategii handlowej producentów i przedsiębiorstw handlu detalicznego. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: konsumenci oczekują możliwości wyboru najwygodniejszego kanału, a w razie konieczności nawet zmiany kanału podczas procesu zakupu. W ten sposób tworzą koncept omnichannel.

Do tego chcą, aby dana marka zapewniła im całodobowe wsparcie, call center oraz punkty odbioru i nadania. Comarch wspólnie z firmą analityczną IDC opracował raport „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce”, który zawiera wskazówki o strategii omnichannel oraz opisuje jak będzie wyglądał rynek handlu detalicznego w najbliższej przyszłości.

Firmy rozpychają się w sieci

Wraz z rozwojem wysokich technologii rośnie popularność zakupów z wykorzystaniem nowych kanałów. Wcale nie oznacza to, że klienci całkowicie porzucają tradycyjne metody kupowania produktów. Wyniki badań firmy analitycznej IDC pokazują, że e-commerce stanowi mniej niż 10 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej w skali świata. Jednak ten wynik podlega bardzo szybkim zmianom i handel tradycyjny ustępuje miejsca internetowym zakupom. Udział e-commerce w całym rynku handlowym stale rośnie, a jego dynamika jest dwucyfrowa i wciąż przewyższa 20%. Nic dziwnego, skoro sprzedaż w sieci jest napędzana przez bazę klientów, która liczy już ok. 2 miliardy osób, a szacunkowa ogólna wartość rynku w 2016 roku wyniosła 1,7 biliona euro, mając wzrosnąć do 2,1 biliona euro w roku 2018.  

– Jednak sama obecność w sieci i prowadzenie sklepu internetowego już nie wystarcza. Albowiem w hiperszybkim świecie bezustannie podłączonym do internetu kluczową rolę odgrywa smartfon, który jest istotnym, jak nie najważniejszym elementem omnichannel Przedsiębiorcy handlu detalicznego zdają sobie sprawę, że m-commerce to ogromny rynek, dlatego chętnie inwestują w rozwiązania IT, wspierające tą gałąź biznesu. Tworzą aplikacje dedykowane dla klientów z funkcją sprzedażową, a swojemu personelowi, czyli sprzedawcom, zapewniają dostęp do aplikacji POS – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch i dyrektor sektora ERP.

Rozmiary i potencjał mobilnego rynku handlu potwierdzają liczby. W Europie został wyceniony na około 58.3 miliarda euro, a jego wzrost znacznie przewyższa stopę wzrostu standardowego handlu e-commerce. W 2015 roku jedna piąta osób robiących zakupy online w UE użyła właśnie do tego celu smartfona.

Bo klient chce…               

Klienci wielokanałowi to tacy, dla których nie ma ograniczeń ani limitów, mają stały dostęp do internetu i aplikacji mobilnych, a więc mogą dokonywać zakupów w każdym miejscu: w domu, w autobusie czy innym miejscu publicznym - według badań IDC około 40% klientów chce kupować za pomocą kanałów mobilnych. Cechuje ich duża świadomość, podejmują przemyślane decyzje, poszukują najlepszych dla siebie ofert zarówno pod względem ceny, jaki jakości produktu oraz oczekują, że zakupiony towar zostanie dostarczony w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Dodatkowo klienci wielokanałowi chętnie wchodzę w interakcję z producentami, wystawiają komentarze oraz oceniają produkty i usługi. W efekcie takie informacje pozwalają innym kupującym w podejmowaniu decyzji wyborze tego czy innego produktu.

Takie zachowania przekładają się na częstotliwość robienia zakupów oraz wartość transakcji dokonywanych.

Marka, która sprzedaje się w różnych kanałach takich jak aplikacja mobilna czy internetowa platforma handlowa to model wielokanałowy. Pełna integracja tych kanałów prowadzi nas do strategii omnichannel. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez IDC, klienci omnichannel wydają 15-30% więcej niż zwykli klienci wielokanałowi i wykazują większą lojalność w stosunku do ulubionej marki – mówi Wiktor Markiewicz, analityk rynku oprogramowania w IDC Polska.

Mocne strony omnichannel

Detaliści muszą brać pod uwagę, że klienci nie wchodzą już w interakcję z marką w sposób liniowy i ograniczony do tylko jednego kanału. Dlatego powinni tak planować swoje model biznesowe, aby dostosować się do konsumentów, którzy szukają większej wygody i swobody, a także wyjątkowego doświadczenia płynącego z zakupów. Takie podejście do biznesu przynosi przedsiębiorcom wiele korzyści. Mogą wykorzystać zaawansowane rozwiązania z zakresu Customer Intelligence w celu zdobycia pełnego obrazu swoich klientów i ich transakcji dokonywanych we wszystkich kanałach – dane takie mogą być zintegrowane w ramach jednej bazy danych. Po utworzeniu tego typu profili, sprzedawcy mogą grupować klientów, przewidywać ich zachowania, polecać im produkty oraz przesyłać wybranym grupom spersonalizowane wiadomości i oferty, co w znacznym stopniu wpływa na lojalność konsumentów. Wszechkanałowi sprzedawcy mogą również korzystać ze zintegrowanego podglądu poziomu zapasów, usprawniając w ten sposób swoje operacje.

Nowoczesne technologie a omnichannel

Integralną częścią strategii omnichannel są nowoczesne technologie, które sprawiają, że cały proces sprzedaży funkcjonuje jak dobrze naoliwiona maszyna. Poprzez cyfryzację detalista może elastyczniej rozbudowywać swoje operacje, jednocześnie zapewniając swojej organizacji możliwość szybszego i lepszego rozwoju oferowanych produktów i usług. Oprócz tradycyjnych systemów informatycznych mogą wdrażać takie technologie jak: wirtualna rzeczywistość, internet rzeczy czy sztuczna inteligencja. Wiele marek decyduje się na „zatrudnienie” asystenta wirtualnych zakupów, który pomaga w ojczystym języku klientów pomaga poruszać się im po internetowym sklepie, odpowiada na pytania i doradza przy wyborze towarów. Wedlu raportu IDC w 2018 roku tacy asystencji staną się obowiązkowymi aplikacjami i jeszcze przed rokiem 2019 będą wykonywać zadania powierzone im przez klientów w ramach konwersacji dostosowanych do kontekstu i z uwzględnieniem wszystkich kanałów.

Szereg przykładów wdrożenia strategii omnichannel zostanie zaprezentowanych podczas bezpłatnej konferencji „Comarch Retail 2018”. Wśród prelegentów jest Artur Pękacki, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju francuskiej sieci Obag Store, który przedstawi case study z wdrożenia aplikacji Comarch Retail POS. Dodatkowo zaprezentowane zostanie projekt zrealizowany przez Comarch dla holenderskiej galerii handlowej Hudson’s Bay. W ramach współpracy Comarch opracował i wdrożył system IT do zarządzania lojalnością klientów. Dodatkowo uruchomiona została aplikacja mobilna a cała platforma do obsługi programu lojalnościowego została oparta o technologię bluetooth i beacony. Konferencja odbędzie się 5 czerwca w Multikinie w galerii handlowej Złote Tarasy w Warszawie. Agenda oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie: https://retail2018.comarch.pl/ .

Pełny raport Comarch i IDC „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce” jest dostępny na stronie: https://digitalizacja-w-retail.comarch.pl/ .

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 22 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej mocno rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Wśród klientów, którzy postawili na Comarch ERP są m.in.: Gerda, Muszynianka, Ustronianka, OSHEE Polska, LAKMA, Krakchemia SA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/

 

Biletu nie zwrócisz, czyli sezon festiwalowy CZAS START!

Warszawa, 23.05.2018 r.

 

 

Biletu nie zwrócisz, czyli sezon festiwalowy CZAS START!

 

Przed nami miesiące festiwalowego i sportowego szaleństwa. Warto zrobić wszystko, aby należały do udanych. Europejskie Centrum Konsumenckie wskazuje, na co należy zwrócić uwagę przy zakupem biletu na wydarzenie artystyczne lub sportowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kupujesz bilet na koncert, festiwal lub imprezę sportową? Upewnij się, czy coś robisz niewłaściwie.

 

  • Poszukaj w regulaminie informacji odnośnie podmiotu, z którym zawierasz umowę. Jeżeli kupujesz za pomocą platformy pośredniczącej, może okazać się, że zawarłeś umowę z osobą fizyczną, co oznacza, że tracisz uprawnienia konsumenckie.
  • Sprawdź w regulaminie termin dostarczenia biletu.
  • Nawet jeżeli zakupiłeś bilet przez internet, nie masz prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Decyzja o zakupie powinna być przemyślana.
  • Bilet na imprezę artystyczną, rozrywkową lub sportową można odsprzedać tylko po cenie pierwotnej. Pobieranie prowizji przez platformę pośredniczącą w sprzedaży biletów w Polsce uznawane jest z wykroczenie.
  • Firma prowadząca sprzedaż biletów na koncert może w swoim regulaminie wyłączyć prawo konsumenta do odsprzedaży biletu osoby trzeciej.
  • W przypadku składania reklamacji ustal, kto odpowiada za powstałe trudności, pośrednik, czy może organizator imprezy.
  • Reklamację składaj na trwałym nośniku (najlepiej w formie pisemnej) i zachowaj dowód korespondencji.


Porad w sprawach transgranicznych udziela Europejskie Centrum Konsumenckie. Jeżeli treść regulaminu budzi Twoje wątpliwości, skonsultuj ją z naszymi prawnikami.

 

 

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

Dodatkowe informacje:
Katarzyna Słupek
Specjalista ds. komunikacji
Europejskie Centrum Konsumenckie
Tel.: 22 55 60 248
E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
@ECCPoland
Aplikacja ECC-Net Travel
Newsletter           

Niniejsza informacja prasowa jest częścią działania Nr 785592 - ECC PL FPA 2018-2021, które otrzymało dofinansowanie w ramach dotacji na działania Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) z Programu Ochrony Konsumentów w Unii Europejskiej na lata 2014-2020.

Treść informacji prasowej przedstawia poglądy autora i stanowi jego wyłączną odpowiedzialność; w żaden sposób nie odzwierciedla poglądów Komisji Europejskiej i/lub Agencji Wykonawczej ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności ani innego organu Unii Europejskiej. Komisja Europejska i/lub Agencja Wykonawcza nie przyjmują odpowiedzialności za żadne wykorzystanie zawartych informacji.

Kontomatik - nowa nazwa usługi i nowy dyrektor generalny

Kontomatik - logo

Kontomierz.pl, dostawca jednego z wiodących API bankowych w Europie, zmienił nazwę na Kontomatik. Zmieniło się też kierownictwo spółki, która obsługuje obecnie ponad 130 banków w 12 krajach. Stanowisko prezesa i dyrektora generalnego objął Piotr Warsicki.

 

Kontomatik pozwala bankom, pożyczkodawcom i firmom z sektora fintech analizować realną historię operacji bankowych. Dane służą do udoskonalania obsługi klientów, np. w zakresie dostosowywania oferty do ich oczekiwań czy wykonywania dokładniejszej punktacji kredytowej. Rozwiązania stosowane przez spółkę umożliwiają bezpieczną weryfikację i analizę płatności w celu stworzenia szerszego profilu zachowań finansowych. Firma założona w roku 2009 przez Marcina Truszela jako Kontomierz.pl, została przejęta przez Kreditech Holding SSL GmbH w roku 2015. Wprowadzenie nowej nazwy firmy Kontomatik podyktowane jest dynamicznym rozwojem spółki na rynkach zagranicznych. Kontomierz.pl istnieje nadal jako usługa - popularna platforma PFM do zarządzania finansami osobistymi.

 

– Rozwój Kontomatik począwszy od jego założenia jest absolutnie imponujący – mówi Piotr Warsicki, nowy prezes spółki. – Obecnie firma działa w dwunastu różnych krajach na świecie i oferuje zagregowane informacje finansowe z ponad 130 banków. Jeszcze szybszy rozwój zapewni jej pełne dostosowanie do dyrektywy PSD2, która reguluje rynek usług płatniczych w Europie.

 

Kontomatik przygotowuje się do zmian wynikających z dyrektywy PSD2. Spółka pracuje nad pozyskaniem licencji Account Information Service Provider (ASIP), która umożliwi jej świadczenie usług zgodnie z dyrektywą na terenie całego obszaru Unii Europejskiej.

 

Marcin Truszel, założyciel firmy, pozostaje w firmie jako członek zarządu. Komentując to wydarzenie stwierdził, że spółka działa już prawie dekadę i przeszła długą drogę do odniesienia sukcesu. Zaczynała jako klasyczny startup, który musiał błyskawicznie dostosować się do zmian warunków panujących na rynku. Doświadczenie w zarządzaniu zmianą firma chce połączyć z wiedzą, którą dysponuje Piotr Warsicki. Pozwoli to lepiej dostosować się do dyrektywy PSD2, regulacji rynkowej, której efekty będą odczuwane dla branży usług płatniczych przez wiele kolejnych lat.

 

Piotr Warsicki jest od wielu lat związany z rynkiem płatności i usług finansowych. Swoją karierę zawodową zbudował pracując m.in. w takich firmach jak Visa, Capgemini, mPay i SkyCash. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Dysponuje międzynarodowym doświadczeniem i osiągnięciami w sektorze usług płatniczych w Wielkiej Brytanii i Polsce.

 

 

***

 

 

Kontomatik

 

Wiodący w Europie dostawca technologii zautomatyzowanej analizy finansowej na podstawie informacji pochodzących z kont bankowych użytkowników. API Kontomatik umożliwia automatyczny, programowalny, działający w trybie "tylko do odczytu", dostęp do danych o płatnościach, przyznawany wyłącznie za zgodą użytkownika. Rozwiązanie pozwala na natychmiastową cyfrową weryfikację tożsamości klienta i pobranie danych o realnych operacjach finansowych. Dostarczana przez spółkę technologia obsługuje ponad 130 banków w 12 krajach. Firma została założona przez Marcina Truszela w 2009 r. Kontomatik jest znany również z tego, że prowadzi Kontomierz.pl, popularną platformę PFM do zarządzania finansami osobistymi.

 

www.kontomatik.pl


Startupy w Pałacu - energia w Pałacu

We wtorek odbyło się wydarzenie w ramach projektu Startupy w Pałacu: KOOPERACJA, którego tematem przewodnim była współpraca korporacji ze startupami. W spotkaniu z Prezydentem RP Andrzejem Dudą uczestniczyli członkowie zarządów i kadra odpowiedzialna za obszar innowacji z ponad 30 firm prywatnych i spółek skarbu państwa oraz przedstawiciele 65 startupów. Wśród nich znalazły się GRADIS, BIN-e oraz MarCelLi: startupy związane z energią i czystymi technologiami, wspierane przez EIT InnoEnergy – fundusz inwestujący w rozwiązania cleantech, mobility i smart.

- Zaproszenie do udziału w spotkaniu było wyróżnieniem i nagrodą za naszą pracę. Poprzez wiedzę, finansowanie i sieć kontaktów wspieramy wejście naszych partnerów na rynki międzynarodowe. Działamy w 40 krajach, współpracując z ponad 300 partnerami –
największymi koncernami przemysłowymi, wiodącymi ośrodkami badawczymi i akademickimi oraz innowacyjnymi przedsiębiorcami, inwestując co roku ponad 100 mln euro

– tłumaczy Jakub Miler, prezes EIT InnoEnergy Central Europe.

W ciągu siedmiu lat EIT InnoEnergy zainwestowało w projekty o wartości dwóch mld euro, a dzięki wsparciu funduszu na rynek trafiło 80 produktów. GRADIS, BIN-e oraz MarCelLi, które wzięły udział w spotkaniu w Pałacu Prezydenckim proponują innowacyjne technologie, pozyskują ogromne środki na rozwój inwestycji i wprowadzają produkty na rynek polski i rynki zagraniczne. Nagradzany w wielu prestiżowych konkursach GRADIS proponuje oprogramowanie pozwalające na ekspresowe projektowanie i optymalizację oświetlenia ulicznego. Platforma wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, które zapewniają dostosowane do użytkownika zarządzanie oświetleniem zewnętrznym, generującym łącznie oszczędność powyżej 70%.

- Dzięki rozwiązaniu GRADIS, zaprojektowanie wielokryterialnego i wieloparametrowego systemu, składającego się z tysiąca punktów świetlnych może trwać 20 minut, podczas gdy przy tradycyjnym projektowaniu zajmuje to kilka dni lub tygodni

– mówi Kamila Kotulska z GRADIS.

BIN-e to inteligentny kosz na śmieci, który sam rozpoznaje i sortuje odpady komunalne. Zespół w ostatnim czasie pozyskał kolejnego inwestora (inwestycja warta 500 tys. euro), a także zakontraktował ponad 100 urządzeń dla wiodącej firmy recyclingowej w Polsce.

- Inicjatywa Pana Prezydenta to dobry kierunek. Współpraca startupów z korporacjami jest złożonym tematem, ale sytuacja ulega poprawie. Spotkanie w Pałacu było doskonałą okazją do rozmów z partnerami, inwestorami i - mamy nadzieję - również nowymi klientami

– komentuje prezes BIN-e, Jakub Luboński.

Jak dodaje twórca BIN-e niebawem należy spodziewać się kolejnych informacji związanych z pierwszymi instalacjami produktu w najlepszych biurach Europy Centralnej.
MarCelLi Adv Tech pracuje nad wdrożeniem do produkcji w pełni polskiej i opatentowanej technologii nanokompozytowego materiału katodowego, pozwalającej produkować bezpieczne i trwałe akumulatory litowo-jonowe do pojazdów elektrycznych oraz magazynów energii.

- Ekologiczna technologia nie wykorzystuje drogich związków kobaltu i może być w pełni realizowana w oparciu polskie surowce, zapewniając strategiczną ciągłość dostaw akumulatorów litowo-jonowych dla polskiej gospodarki w obszarze elektromobilności

– twierdzi prezes spółki, Marcin Molenda.

Startupy w Pałacu to wspólny projekt Kancelarii Prezydenta RP i Fundacji Startup Poland, którego celem jest wsparcie innowacyjnych polskich firm w poszukiwaniu możliwości rozwoju, inwestorów, partnerów biznesowych i nowych rynków zbytu. Podczas spotkania na scenie zaprezentowało się 5 polskich firm (m.in. PGNiG i PKO BP), które przedstawiły swoje dotychczasowe doświadczenia i oczekiwania wobec przyszłej współpracy ze startupami. 
Jedną z możliwości nawiązania współpracy z EIT InnoEnergy jest konkurs PowerUp! - skierowany do startupów z 24 krajów Europy Środkowo – Wschodniej zajmujących się rozwiązaniami z zakresu energii, cleantech czy smart. To największy taki konkurs w naszym regionie, a do tegorocznej edycji zgłosiło się 299 zespołów. Wielki Finał 2018, w którym zwycięzcy kilkunastu finałów krajowych powalczą o 30 tys. Euro w gotówce i inwestycje o wartości 150 tys. Euro odbędzie się w czerwcu w Pradze.

Ponad 90% polskich internautów robi zakupy w sieci – raport Trusted Shops

Zakupy w e-sklepach robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do internetu. Dokładnie 93% respondentów deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie 7% przyznało, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie. Tak wskazują wyniki ostatniego badania SW Research, przygotowanego na zlecenie Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych. Najnowszy sondaż pokazuje również, że wraz ze wzrostem popularności e-zakupów rośnie też liczba klientów, którzy mieli problemy przy zakupie bądź realizacji zamówienia online.

Handel w sieci staje się z roku na rok coraz popularniejszy. Według badania SW Research pt.: „Zakupy Polaków w intenecie”, przygotowanym na zlecenie Trusted Shops już ponad 93% internautów przyznaje, że kupuje online. To duża różnica w porównaniu z rokiem 2017, kiedy aż 62% osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Co ciekawe, tylko 16% ankietowanych robi zakupy regularnie – przynajmniej raz w tygodniu. Ponad połowa robi je sporadycznie – raz lub dwa razy w miesiącu, a co czwarty badany dopiero testuje zakupy online, bo zdarza mu się to zaledwie raz na pół roku.

Ile wydajemy online?

Jednostkowe kwoty, które przeznaczamy na zakupy w internecie są są podobne do tych w latach poprzednich. 34% internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 PLN, natomiast 35% kupuje online za 100 – 249 PLN, co oznacza niewielki spadek względem lat ubiegłych. Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 PLN (16%) oraz zdecydowanie droższych zakupów powyżej 500 PLN, które stanowią już ponad 5%.

Najczęstsze problemy kupujących online

Wraz ze wzrostem popularności e-zakupów i liczby transaksji, pojawia się coraz więcej problemów z realizacją zamówień. Tylko 54% kupujących przyznaje, że nie miało żadnych trudności z zamówieniem. W przypadku aż 17% respondentów, sklepy nie dotrzymywały terminu dostaw, natomiast 11% miało problem z uszkodzoną przesyłką. Na trzecim miejscu są trudności ze zwrotem i odzyskaniem wpłaconych pieniędzy, które zgłasza już co dziesiąty ankietowany. Zdarza się natomiast mniej pomyłek w stosunku do ubiegłego roku – niecałe 10% w porównaniu do 15%. Niestety tak jak w poprzednim roku aż 7% badanych przyznaje, że przesyłka nigdy do nich nie dotarła i nie udało się odzyskać pieniędzy.

„Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Nasze badania wskazują, że coraz więcej internautów kupuje online. Więcej jest również osób „testujących” nową formę zakupów. Niestety problemy obecne rok i dwa lata temu są nadal aktualne. Klienci otrzymują towar z opóźnieniem, a w skrajnych przypadkach paczki nie docierają do adresatów. Negatywne doświadczenia mogą potęgować obawy konsumentów, którzy boją się, że nie odzyskają swoich pieniędzy, jeżeli nie wszystko pójdzie zgodnie z planem lub zostaną oszukani przez nierzetelnego sprzedawcę. Warto pamiętać, że wiarygodne sklepy oferują ochronę kupującego, czyli gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku braku dostawy lub braku zwrotu pieniędzy po odstąpieniu od umowy. Dzięki temu możemy kupować online bezpiecznie i wygodnie” – komentuje wyniki badania Anna Rak, country manager firmy Trusted Shops. 

 

O firmie Trusted Shops

Trusted Shops to europejska firma oferująca kompleksowe rozwiązania budujące zaufanie do zakupów w sieci. Od momentu założenia firmy w 1999 w Kolonii certyfikaty Trusted Shops uzyskało ponad 20 000 sklepów internetowych. Audyt ekspercki, któremu poddawani są sprzedawcy internetowi, uwzględnia szczegółowe kryteria, takie jak wypłacalność, przejrzystość cen, obsługa klienta oraz ochrona danych. Do sklepów certyfikowanych przez Trusted Shops należą takie znane firmy jak 5.10.15, Meble Abra, EuroFlorist, Neo24.pl, Cyfrowe.pl i wiele innych. Dzięki połączeniu audytu eksperckiego, ochrony kupującego oraz systemu opinii, Trusted Shops oferuje kompleksowy pakiet usług budujących poczucie bezpieczeństwa wśród konsumentów.

Więcej informacji na temat firmy oraz zdjęcia w wysokiej rozdzielczości dostępne są na stronie http://www.trustedshops.pl/handlowcy/press-centre.html

 

Kontakt dla prasy

Joanna Berger

LEWIS

Tel. 22 372 72 41
Tel. kom.: 606 994 050

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.


internet business

© eBiznesOnline. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu.